Verdugo, M.A., et al., Escala AUTODDIS: evaluación de la autodeterminación de jóvenes y adultos con discapacidad intelectual. Manual de aplicación y corrección. Seriea: Tresnak 17. zkia./2021, Salamanca, Instituto Universitario de Integración en la Comunidad, 2021, 86 or.
Hein batean, ezgaitasun intelektuala duten pertsonen bizi-kalitatea baldintzatzen duen aldagaietako bat autodeterminazioa da, eta hori ebaluatzea funtsezkoa da eskuartzeko berariazko planak diseinatu eta abian jartzeko lehen-mailako datuak eskuratzeko. Gidaliburu honek adimen-urritasuna duten gazteen (11 urtetik aurrera) eta helduen (40 urtera arte) autodeterminazioa ebaluatzeko tresna berri bat ezartzeko modua ezagutarazi nahi du, eta Zaragozako Unibertsitateak Salamancako Unibertsitateko Komunitatean Integratzeko Unibertsitate Institutuarekin (Inico) elkarlanean egindako ikerketa baten ondorioa da. Tresna berri honen bitartez, orain arte zeuden tresnen mugak gainditu egiten dira, ondoko hauengatik: autodeterminazio-eredu teoriko eguneratuenetik abiatuta garatzen baita, adin-tartea 21 urtetik gorakoa da, eta ebaluazioa kanpoko eta pertsonarengandik gertuko behatzaile batek egitea proposatzen du, tresna laguntza-premia handienak dituzten pertsonekin ere erabili ahal izateko.